مقالات آموزشی

معرفی و راهنمای خرید انواع سوتین شیردهی

سوتین های شیردهی شبیه سوتین های معمولی‌اند با این تفاوت که در سوتین های شیردهی با کنار زدن کاسه، با بازکردن دکمه‌های قفلی یا بازکردن زیپ و آزادکردن چفت پشتِ این سوتین‌ها، کاسه‌ها یا کاپ کنار می‌رود یا به راحتی زیر پستان‌ها قرار می‌گیرد. هرچند لزومی ندارد اما بسیار آسان‌تر خواهد بود اگر برای شیردهی تنها با یک دست بتوانید ساده و سریع کاسۀ سوتین را باز کنید. در این حالت می‌توانید کودک شیرخوار و گرسنه‌تان را در دست دیگر نگه دارید. اگر هم بتوانید تنها با یک دست کاسه سوتین را مثل اول ببیندید که چه بهتر.

کیلد راحتی در پوشیدن سوتین، انتخاب اندازه مناسب آن است. سوتینی که اندازه نیست و درست بر تن نمی‌نشیند جدای اینکه احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کند، می‌تواند به مجاری شیردهی فشار وارد کند و موجب انسداد مجاری و درنتیجه تورم پستان‌ها شود.

بسیاری از بانوان سوتین شیردهی اشتباهی خریداری می‌کنند. اشتباه رایج این است که اندازه حلقه زیر سوتین بزرگتر انتخاب می‌شود اما کاسه‌های سوتین با همان اندازه‌ای انتخاب می‌شود که پیش از بارداری استفاده می‌شد. واقعیت این است که ممکن است اندازۀ حلقۀ زیرین در بسیاری از خانم‌ها پیش و پس از بارداری تغییر نکند. حجم قفسه سینه در دوران بارداری افزایش می‌یابد اما نه آنقدر که به حلقۀ بزرگتری نیاز باشد، البته باید توجه داشت که ممکن است در مواردی هم اینگونه نباشد. شاید برخی از خانم‌ها ترجیح دهند که برای راحتی بیشتر حلقۀ بزرگتری انتخاب کنند. اگر در پشت سوتین حلقه‌های تنظیمی به‌اندازۀ کافی وجود داشته باشد این کار لزومی ندارد.

اکثر خانم‌ها در دوران بارداری به سوتینی نیاز دارند که کاسۀ بزرگتری داشته باشد. چیزی بپوشید که پستان‌هایتان را در راحت‌ترین و در عین حال سفت‌ترین حالت ممکن نگه دارد.

انواع سوتین شیردهی

درست همچون سوتین های معمولی، سوتین های شیردهی هم انواع متنوع و قیمت‌های گوناگونی دارند.

بسته به هر سوتین محل بسته ­شدن دریچه متفاوت است، در مقایسه با دکمه یا قلاب، چفت‌های فشاری معمولا برای باز و بسته کردن با یک دست مناسب‌ است. در ادامه چند نمونه از سوتین های شیردهی را معرفی می‌کنیم:

1- سوتین شیردهی مخصوص خواب

بسیاری از تولیدکنندگان انواع مختلفی سوتین دارند، از جمله مدل‌هایی که برای خوابیدن یا دراز کشیدن مناسب‌ است.

2- سوتین شیردهی با کاسه‌های نرم

در این سوتین های سنتی و بدون درز و دوخت که کاسه‌های نرمی دارند و می‌توانید به راحتی کاسه‌ها را از قلابی که روی بندهای شانه‌ای قرار دارد باز کنید.

3- سوتین شیردهی فنری

برخی از خانم‌ها سوتین های سبک فنری را ترجیح می‌دهند که که برای بازو بسته کردن سریع کاسه‌ها چفت دکمه‌ای دارد.

4- سوتین شیردهی ورزشی

سوتین های شیردهی متفاوتی وجود دارد که معمولاً بدون فنر بوده و از جنس نایلون یا اسپندکس ساخته می‌شود.

5- سوتین های رکابی

این سوتین‌ها شیردهی بی دردسر در محیطهای عمومی را ممکن می‌کنند.

6- سوتین های فشارنده

این سوتین‌ها می‌توانند جایگزین سوتین های شیردهی شوند یا در برخی موارد روی سوتین های شیردهی پوشیده شوند. این مدل‌ها به شما اجازه می‌دهند تا بدون استفاده از دست، از هر فشارندۀ الکتریکی شیردوشی که دارید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *