مقالات آموزشی

شلوار لگ چیست ؟ تفاوت لگ و ساپورت

تفاوت لگ و ساپورت

شلوار لگ و ساپورت دو نوع پوشاک است که در فعالیت‌های ورزشی و روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو پوشاک از نظر ظاهر و عملکرد به طور قابل توجهی از هم متفاوتند. در این مقاله، به توضیح شلوار لگ و تفاوت آن با ساپورت می‌پردازیم.

شلوار لگ چیست ؟

شلوار لگ یک نوع پوشاک است که در اصل برای استفاده در فعالیت‌های ورزشی طراحی شده است. این شلوارها عموماً از جنس پارچه‌های ارتوپدیک با کیفیت بالا ساخته می‌شوند که به بدن کمک می‌کنند تا منحنی‌ها و حرکات طبیعی خود را حفظ کند. این پوشاک به شکلی چسبنده و تنگ بر روی بدن قرار می‌گیرند و از فشار محکمی برخوردارند.

پیشنهاد : برای خرید نیمتنه ورزشی در تهران کلیک کنید.

شلوار لگ به دلیل طراحی خاص خود از مزایا و ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  •  حمایت از عضلات: شلوار لگ با فشار قوی بر روی عضلات، آنها را حمایت می‌کند و از احساس خستگی و لرزش در هنگام ورزش جلوگیری می‌کند.
  • بهبود عملکرد: با بهبود جریان خون و افزایش استقامت عضلات، شلوار لگ می‌تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد و زمان بازی یا تمرین را افزایش دهد.
  • حفظ حرارت بدن: این پوشاک از حفظ حرارت بدن در هنگام فعالیت‌های ورزشی و در آب و هوای سرد کمک می‌کند.

ساپورت چیست ؟

ساپورت نیز یک نوع پوشاک است که برای حمایت از عضلات و مفاصل بدن استفاده می‌شود. معمولاً ساپورت‌ها از نوارهای الاستیکی ساخته می‌شوند و بر روی بخش‌های خاصی از بدن مانند زانو، مچ پا، مچ دست و بخش‌های دیگر قرار می‌گیرند. هدف اصلی استفاده از ساپورت، حمایت از موقعیت صحیح بدن و کاهش فشار و وزن بر روی بخش‌های مورد حمایت است.

تفاوت‌ شلوار لگ و ساپورت

اگرچه شلوار لگ و ساپورت هر دو برای حمایت از بدن در فعالیت‌های ورزشی و روزمره استفاده می‌شوند، اما تفاوت‌های مهمی نیز بین آنها وجود دارد. تفاوت‌های اصلی شامل موارد زیر است:

  1. مهم ترین تفاوت شلوار لگ و ساپورت در  ضخامت این دو مدل شلوار است.
  2. شلوار لگ در مقایسه با ساپورت تنوع بالایی داشته و دارای انواع مختلفی است که همه ی انواع آن هم تنگ و چسبان نیستند. به عنوان مثال شلوار لگ براق، شلوار لگ راسته، شلور لگ ورزشی و… از جمله انواع شلوار لگ هستند که در مقایسه با دیگر مدل ها چسبندگی کمتری دارند.
  3. شبوار لگ از مواد مات استفاده می‌کند و ظاهری کاملاً پوشیده دارد در حالی که ساپورت نازک و شفاف است. این بدان معناست که شما می‌توانید به‌تنهایی لگ را به‌جای شلوار بپوشید، اما معمولاً نمی‌توان ساپورت را به‌جای شلوار پوشید.
  4. ساپورت از جمله شلوار های چسبان و تنگ محسوب می شود که همانند جوراب شلواری نازک و بدن نما است. در مقابل شلوار لگ اصلاً شلوار بدن نمایی نیست و در مقایسه با ساپورت جنس ضخیم تری دارد.
  5. تفاوت لگ با ساپورت را همچنین می‌توان در کمر آن‌ها مشاهده کرد. ساپورت‌ها کمری کاملاً کشی دارند، در حالی که لگ‌ها دارای کمری و کمربند هستند.
  6. ساپورت‌ها را همچنین در گروه جوراب شلواری نیز قرار می‌دهند، در حالی که لگ‌ها شلوار محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *