مقالات آموزشی

راهنمای انتخاب سایز سوتین

انتخاب سایز سوتین

انتخاب سایز سوتین یکی از دغدغه های اصلی خانم ها به خصوص خانم های نوجوان و جوان است .همچنین راه های پیدا کردن مناسب ترین سوتین برای خود یکی از مهم ترین مواردی است که هر فردی باید در مورد آن بداند .

اگر شما نتوانید بهترین نوع سوتین مناسب با بدنتان را پیدا کنید ، ممکن است به جسم شما آسیب وارد کند . در ادامه به بررسی کامل راهنمای انتخاب سایز سوتین خواهیم پرداخت. پس تا پایان مقاله همراه با ما باشید .

انتخاب سایز سوتین

انتخاب سایز سوتین چگونه و بر چه اساس انجام می گردد؟ سایز سوتین مناسب بدن من چند است ؟ چظور می توانم سایز درست را انتخاب کنم ؟ این ها نمونه سوالاتی هستند که خانم ها در هنگام خرید سوتین از خود می پرسند .

بیشتر بخوانید : برای راهنمای خرید انواع سوتین شیردهی کلیک کنید.

انتخاب سایز سوتین

انتخاب سایز مناسب سخت ترین قسمت خرید لباس زیر از جمله سوتین است . چرا که حتی اگر شما خرید حضوری داشته باشید ممکن امکان پرو نداشته باشید و نتوانید به درستی سایز خود را تشخیص دهید . از این رو در ادامه روش هایی را برای حل این مشکل بیان خواهیم کرد.

بهترین روش انتخاب سایز سوتین

روش انتخاب سایز سوتین از دو بخش تشکیل شده است :

  1. پیدا کردن سایز سینه که منظور همان سایز دوره سینه است که این سایز در ایران معمولا از 60تا 140 ادامه پیدا می کند (60،65،70،75،80،85،90،……135،140).و در سیستم های انگلیسی و آمریکایی از 28 تا 60 در مضارب 2 ادامه پیدا می کند.(28،30،32،34،……56،58،60)
  2. تشخیص درست سایز کاپ که همان سایز و حجم سینه منظور است یکی دیگر از بخش های روش انتخاب سایز سوتین است . در این قسمت باید بدانید که این نوع سایز معمولا با حروف آلفابت انگلیسی (… ,‎(AA, A, B, C, D, DD شروع می شود. کوچکترین سایز AA بوده و حروف بعدی به ترتیب افزایش سایز کاپ را بیان می کنند.

بهترین روش انتخاب سایز سوتین

اکنون اگر می خواهید این دو سایز را پیدا کنید بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید تا بتوانید سایز درست خود را تشخیص دهید و دیگر دغدغه ی خرید سایز سوتین را نداشته باشید.

بیشتر بخوانید : کاپ سوتین چیست ؟

1.متری را بردارید و دور زیر سینه‌تان را اندازه بگیرید، درست جایی که بند دور سوتین‌ قرار می ‌گیرد. متر را محکم و چسبیده به سینه تان بگیرید، وگرنه سایزتان فیت و کاملا اندازه درنمی‌ آید.

اگر اندازه به‌دست ‌آمده رند نیست و دارای رقم اعشار می باشد ، آن را به نزدیک ‌ترین عدد صحیح گرد کنید. به عنوان مثال اگر 26.5 اینچ را باید 27 اینچ حساب کنید.

2.در این مرحله از انتخاب سایز سوتین باید برجسته ‌ترین قسمت سینه‌ ها اندازه بگیرید. یعنی وقتی متر را دورتان می‌ گیرد، باید از روی نوک سینه بگذرد. در این مورد، متر را خیلی تنگ نگیرید. باز هم اگر اندازه به‌دست‌آمده رند نیست، آن را گرد کنید.

3.مرحله ی سوم برای بخش دوم بهترین روش انتخاب سایز سوتین است . برای پیداکردن سایز کاپ یا کاسه سوتین کافی است اندازه‌ ای را که در مرحله اول حساب کرده بودید، از اندازه به‌دست‌ آمده در مرحله دوم کم کنید.

 اندازه کاپ به اختلاف اندازه دور زیر سینه (اندازه مرحله اول) و دور خود سینه (اندازه مرحله دوم) بستگی دارد. به‌ ازای هر اینچ اختلاف (حاصل تفریق سایز دور زیر سینه از سایز دور خود سینه)، سایز کاپ یک سایز افزایش می‌ یابد.

نکته ای که در این قسمت باید توجه داشته باشید این است که نحوه سایز بندی هر برندی برای کاپ‌ های بالاتر از سایز D می‌ تواند متفاوت باشد. ضمنا، استاندارد های سایزب ندی هر کشوری برای بیان سایز بند دور سوتین و سایز کاپ متفاوت‌ اند.

انتخاب مناسب سایز سوتین

جدول سایز بندی کاپ سوتین

سایز اروپایی کاپ سوتین (EU) سایز انگلیسی کاپ سوتین (EN) سایز کاپ سوتین به سانتی متر سایز کاپ سوتین به اینچ
 AA  AA  کمتر از ۲.۵ کمتر از ۱ اینچ
 A A  ۲.۵ ا اینچ
 B  B  ۵  ۲ اینچ
C C ۷.۵ ۳ اینچ
 D D ۱۰ ۴ اینچ
E DD  ۱۲.۵ ۵ اینچ
F E  ۱۵ ۶ اینچ
 G F ۱۸ ۷ اینچ
H FF ۲۰.۵ ۸ اینچ
I  G ۲۳ ۹ اینچ
J GG ۲۵.۵ ۱۰ اینچ

جدول سایز بندی دور سوتین

سایز اروپایی (EU) سایز انگلیسی (EN) سایز دور سوتین به سانتی‌متر سایز دور سوتین به اینچ
۶۰ ۲۸ ۵۸-۶۲ ۲۸
۶۵ ۳۰ ۶۳-۶۷ ۳۰
۷۰ ۳۲ ۶۸-۷۲ ۳۲
۷۵ ۳۴ ۷۳-۷۷ ۳۴
۸۰ ۳۶ ۷۸-۸۲ ۳۶
۸۵ ۳۸ ۸۳-۸۷ ۳۸
۹۰ ۴۰ ۸۸-۹۲ ۴۰
۹۵ ۴۲ ۹۳-۹۷ ۴۲
۱۰۰ ۴۴ ۹۸-۱۰۲ ۴۴
۱۰۵ ۴۶ ۱۰۳-۱۰۷ ۴۶
۱۱۰ ۴۸ ۱۰۸-۱۱۲ ۴۸

سوالات متداول

1 برای انتخاب سایز سوتین به چه مواردی باید دقت کرد ؟

اندازه دور سینه و حجم سینه

2. از کجا می تونم تشخیص بدم که چه سوتینی مناسب من است ؟

برای تشخیص و انتخاب مناسب سایز سوتین ابتدا باید دور سینه و حجم سینه ی خود را طبق روش بیان شده اندازه گیری کنید و سپس سایز خود را پیدا کنید.

3. منظور از سایز 85 چیست ؟

سایز 85 یعنی سایز دور سینه .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *